Lidmaatschap

Hieronder volgt meer informatie over het lid worden en over de kosten van het lidmaatschap. Het aan of afmelden van het lidmaatschap gaat altijd schriftelijk via de secretaris. Ben je jonger dan 18, kijk dan voor informatie over het lidmaatschap ook op de pagina “Jeugdleden”.

Introductie

1. Voordat je lid kan worden, moet je een introductie volgen. Hier kun je de schietsport uitproberen en kijken of het iets voor je is. Een introductie vraag je per e-mail aan via info@svgeneraaljoubert.nl , met vermelding van je naam, voornamen, volledige adres, geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat,  nationaliteit(en), email adres en telefoonnummer.

2. De secretaris stuurt je een Eigen Verklaring, die je ingevuld en ondertekend in een gesloten envelop terugstuurt naar de secretaris (Dekkerstraat 16, 2935 XC Ouderkerk aan den IJssel). Je mag deze envelop ook tijdens openingstijden afgeven bij de vereniging.

3. Hierna word je door een schietsportinstructeur uitgenodigd om proef te komen schieten. Hiervoor wordt een afspraak gemaakt.

4. Je gaat dan 2 avonden proefschieten: 1 keer geweer en 1 keer pistool, beide onder begeleiding van een schietsportinstructeur.

Aspirant worden (na introductie)

1. Heb je na het proefschieten de smaak te pakken, dan vraag je aan de secretaris een VOG aanvraagformulier. Deze lever je in bij de gemeente waar je woont. Een VOG aanvraag kost - afhankelijk van de gemeente - ongeveer €35,00.

2. Via de gemeente gaat de VOG aanvraag naar Justitie, die hem verder behandelen. Zij sturen je na een week of twee de VOG via de post toe.

3. Als de uitslag van de VOG “bezwaar” is, kun je geen lid worden. Dit is regelgeving van de KNSA waar de vereniging zich aan moet houden.

4. Bij “geen bezwaar” meld je dit per e-mail via info@svgeneraaljoubert.nl. De originele verklaring van Justitie stuur je in een gesloten envelop naar de vereniging of je geeft hem af tijdens openingstijden.

5. Je wordt door de secretaris uitgenodigd voor een intake gesprek op de eerstvolgende bestuursvergadering. Hier worden je de nodige vragen gesteld.

6. Als het bestuur geen bezwaar heeft kun je aspirant worden. Hiervoor vul je het inschrijfformulier in met 2 recente pasfoto’s en betaal je het inschrijfgeld en de contributie (zie overzicht). Hierna wordt een licentie van de KNSA voor je aangevraagd.

7. Zodra je aanmelding binnen is, word je uitgenodigd om deel te nemen aan een verplichte cursus van 4 avonden (1 avond per week, in overleg).

8. Als je de cursus goed hebt doorlopen en het bestuur akkoord is, word je aspirant en kun je deelnemen aan de disciplines Klein Kaliber Geweer en/of Klein Kaliber Pistool op de vereniging.

Volledig lid worden

1. Na 6 maanden aspirant te zijn geweest en bij voldoende schietbeurten (ongeveer 18 op jaarbasis), beoordeelt het bestuur via ballotage of je volledig lid kan worden. Op dat moment ontvang je ook je KNSA-pas.

KNSA pas 2010

AVG

Privacyverklaring van s.v. Generaal Joubert:

Inschrijfgelden en contributie 2023:

K.N.S.A.

Gen Joub.

Senior-schutter

Junior-schutter-A

18 t/m 20jr

Junior-schutter-B

16 t/m 17jr

Junior-schutter-C

t/m 14 jr

Entreegeld

Juniorleden entreegeld

Bovengenoemde bedragen zijn in €

Prijzen zijn onder voorbehoud. Naast deze gelden betaal je een bedrag per schietkaart.

De hoogte van dit bedrag verschilt per discipline.